Sunday 17 November 2013

Pati Delima Gulsan dan EPO bantu Period/Haid tidak teratur/ PCOS?

Salam aku nak kongsi cerita, pengalaman.
Ada sesetengah wanita dia mengalami period/haid yang tak datang sampai berbulan-bulan sedangkan dia bukannya mengandung. (Haid Tidak Teratur)
kat sini nak kongsi sedikit pengalaman kakak ipar aku dan cara amalan dia.

...

 Seperti apa yang kita tahu, setiap wanita berbeza-beza periodnya.
contoh macam aku, period tetiap bulan tapi kitaran sering jadi serabut.
Ada setengahnya period 4-5bulan sekali. tu diaa... Kalau secara perubatan Moden, dipanggil PCOS.
"Kitaran haid yg tidak menentu antara gejala menunjukkan seseorg wanita itu mungkin mengalami sindrom ovari polisistik (PCOS) punca lazim menyebabkan seseorang itu kurang subur"


...

nak dijadikan cerita, kakak ipar aku diamalkan Pati Delima Gulsan dan EPO.
dia amalkan selama sebulan dahulu.. masuk bulan kedua terus period dia okay. kitaran jadi 28-30hari.
dan period dia berterusan selama 5 bulan masuk bulan ke-6.. dia disahkan mengandung.
Perkahwinan 3 tahun. dan ini adalah rezeki anak yang pertama. Alhamdulillah.

...

Aku pun baru jek nak try Pati Delima Gulsan ni. Aku baru order dgn kawan dia. murah jek. RM20 perbotol.
disebabkan aku consume GLA Shaklee, aku teruskan lah. tak perlu la aku tukar ke EPO sbb kandungannya lebih kurang sama je kan.. 
harap-harap lepas ni rezeki aku pulak, In sha Allah.



No comments:

Post a Comment