Thursday 14 November 2013

Doa Mohon Zuriat/Cahayamata/Rezeki Anak

Assalammualaikum..
sopan ditambah dengan santunnya.
sini aku nak share Doa dan Zikir yang aku amalkan selama ni.
kita berusaha ditambahkan tawakal. hanya Allah Ta'ala je tahu rahsia rezeki kita.

...
Doa Mohon Zuriat, 
ni aku amalkan selepas solat. kadang aku baca dalam hati time nak pi keje dan balik keje.

“Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi’
(Surah Al Anbiya’ [21]:89)

Zikir Mohon Zuriat, 

Ya Khaliq
Ya Bariq
Ya Mussawir

Zikir ni antara 99 nama allah. Asma-ul Husna.
Aku amalkan setiap hari. nak tido, selepas solat, nak pi kerja, balik kerja,
waktu kelapangam. tak putus-putus aku membaca.

aku percaya Allah mendengar setiap Doa dan Zikir aku amalkan. 
dan aku percaya perancangan yang Allah beri padaku,
adalah perancangan yang terbaik buat aku dan suami.
Insha Allah.



2 comments: