Thursday 14 November 2013

Nuffnang dan buat duit (income). Apa itu CPC dan CPV??

aku baru nak berjinak-jinak buat Nuffnang ni.
macam best je, macam suka je. takyah nak gedik sangat la aku. 
ramai dah buat duit dengan Nuffnang ni. aku tengok ada yang blogger earn duit sampai RM10 ribu.
Hebat-Hebat. 

...

Kat sini aku nak kongsi sedikit, Kenapa Nuffnang?


1. Sebab iklan dia cool dan variety.
2. Blogger yang traffic dia sikit pun boleh generate income.
3. Helpdesk dia yang sangat effecttive dan peramah. korang tanya lah diarang semua okay.
4. yang paling best nak join Nuffnang tak perlu bayar apa-apa. korang promote je iklan pun boleh dapat income.

Hah? Macamana nak dapat income tu??

Korang kena tau dahulu apa itu CPC dan CPV.

Untuk yang beriklan dengan nuff :

CPC (Cost per click)
  •  Ni jenis iklan biasa. kebanyakan iklan ni terdiri dari Digi ka, Celcom ka, Maxis ka dan lain-lain lagi lah. Setiap kali ada orang yang view blog kita dan klik pada iklan tu, kita yang akan dapat profitnya.
ni CPC yang aku dapat walaupun baru beberapa hari aku buat blog. segan aku nak tunjuk berapa RM tu. sikit-sikit, lama-lama jadi bukit. Alhamdulillah. Rezeki walaupun sesen pun.

CPV (Senang cerita, BE) 
  • Kalau profit lebat atau tak bergantung pada jumlah PV blog. UV tak effect sangat tapi kalau UV banyak PV terhasil lagi banyak lagi meletup earning tu. 
CPA (Cost per action)
  • Iklan jenis ni kalau tak silap tahun lepas kot nuff perkenalkan. Iklan ni selalunya berkaitan survey. Lagi banyak visitor klik survey tu, lagi banyak dapat. Macam CPC tapi CPA lagi berbaloi. 1 CPA mungkin boleh cecah Rm5 ke atas (bergantung pada jumlah klik)
Advertorials
  • Anda dikehendaki review tentang sesuatu produk etc
  • Earning paling super duper masyuk berbanding earning lain sebab boleh cecah ratus-ratus atau ribu-ribu untuk 1 post. 
** kepada yang masih belum berdaftar, klik sini - Daftar Sini
confirm tak rugi tapi untung!!!


No comments:

Post a Comment