Tuesday 19 November 2013

Apa itu Churpchurp Part 2 dan Tutorial


Sambungan dari Part 1

Churpchurp!

Ok, setakat yang aku tahu lah, churpchurp ni adalah sebuah media pengiklanan yang bergerak atas platform social networking. Hanya dua platform yang digunakan iaitu facebook dan twitter. Senang cerita, churpchurp ni adalah anak syarikat kepada nuffnang. Aku rasa bloggers semua mesti kenal nuffnang kan?? Konsep churpchurp dengan nuffnang lebih kurang sama je, tapi apa yang membezakannya ialah churpchurp tak mengeluarkan iklan seperti di blog. 



Untuk pengetahuan korang, churpchurp akan membayar kepada korang setiap iklan yang diklik. Jumlah bayaran tidaklah terlalu mahal antara 20sen hingga 40sen bergantung kepada jenis iklan. (oklah tu kan, kalo korang bior lama-lama tebal jugak pocket churpchurp korang tu). Untuk cashout duit yang ada dalam akaun churpchurp, jumlah minimum yang korang perlukan adalah RM100 dan caj RM1 akan dikenakan bagi setiap cashout yang berjaya. Masa yang diperlukan untuk mendapatkan duit tersebut adalah 30 hari selepas hari terakhir bulan tersebut dimana ganjaran korang di cash-out. Tapi kalau tak nak cashout nak tunggu banyak pun boleh...



Setelah mendaftar, korang akan diminta untuk activate facebook dan twitter. Kalau nak activate salah satu pun boleh. Dalam satu-satu masa churpchurp akan memberi korang assignment untuk pengiklanan dan korang perlu menghasilkan tweet atau post untuk mengiklankan produk atau assignment tersebut. Sebelum tweet dan post, churpchurp akan semak untuk approve. Semakin ramai friends atau follower yang ada dalam twitter dan facebook korang, semakin tinggi rate pembayaran.

ni ringkasan cara Churpchurp bertindak!

Tutorial Churpchurp

1 . Pertama sekali , korang  daftar dulu ---> Churpchurp

2 . Sign in With Facebook > Log in > Allow

3. Authorize With Facebook > Authorize With Twitter (jika ada) Jika tiada > Skip

4. Setup Your Churp-Churp Account (Isi semuanya secara detail dan betul!)

5. Tekan Update/Save !

6. Lepas tekan Update , tekan pula bahagian SETTINGS

7. Isi profile dengan betul . (Nama penuh , Alamat , No Tel)* Penting untuk Hantar Cheque*

8. Then , SAVE ! Lepas tu pergi dekat SURVEY pulak . (Tick mana korang suka) . SAVE .

9. Pergi dekat Rewards . (Untuk copy kempen/iklan untuk masukkan ke dalam blog !)

haa mudah je kan. dari kita dok membazir buang masa FB 24jam tak tentu hala,
baik korang buat duit dalam senyap (Silent Money).






No comments:

Post a Comment