Sunday 10 November 2013

one year marriage.

Assalammualaikum W.B.T

Semalam 1 year we hv been married. Rasa macam baru 2-3 bulan kita bernikah. tak sangka semalam merupakan hari pertama Anniversary kita. Setahun sudah aku bernikah, setahun sudah aku menjadi wife kepada encek somi. itu sahaja untuk dalam setahun. 

.....

lagi 9 bulan dlm setahun tu... ya, aku memang TTC. dalam setahun, aku pernah nangis sorang2, dalam setahun aku rasa diri aku tak normal. aku belum buat lagi checkup doktor. dalam setahun aku 2-5kali pergi rawatan perubatan islam. 2 kali keguguran di minggu ke-4. mungkin aku ni gemokk.. 

.....

aku gemok sangat. berat badan tak ideal. terObesiti. tah-tah saluran tiub fallopio aku tersumbat agaknya.
tah-tah rahim aku tak kuat. aku tak pernah lari dari mkan Asid Folic dan GLA Shaklee. hasilnya sama "Negative".

....

Aku memuhasabahkan diri aku. bagi aku, tanpa izin ALLAH.. tak mungkin kita mampu mendapat rezeki dariNYA. aku tak pernah berhenti berdoa. "Ya allah, janganlah engkau membiarkan diriku keseorangan, kerana engkaulah pewaris yang paling baik."

...

Percutian, dalam setahun ni encek somi busy uruskan perniagaan dia. kami tak kesempatan nak berHoneymoon kali kedua. mana la tau dapat hilangkan stress kami berdua. Aku teringin nak pegi Cameron Highland sebab aku suka makan stoberi.

...

dalam bulan 11 ni jugak, rezeki untuk akk ipar aku yang dah kawen almost 3 years. Alhamdulillah, dia org pertama yang mengandung dulu. dia orang pertama berikan pewaris keluarga Haron. aku turut tumpang gembira. 

...

One year marriage, ringkasan perjuangan aku dengan suami.

No comments:

Post a Comment